Weboldalunk sütiket (cookie) használ működése folyamán, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek. A sütik használatát bármikor letilthatja! Bővebb információkat erről Adatkezelési tájékoztatónkban olvashat.

Elfogadom
Termékek Menü

A film forog tovább – a King Cobrával

Filmesként kezdte a karrierjét, majd átnyergelt a másik gyermekkori szerelméhez. Prin Lomrosból így lett parfümőr, autodidakta módon, rövid idő alatt befutva. Szeretik vagy utálják nem szeretik az alkotásait, de közömbösek nem sokan maradnak.
 
 
A Sloth, a Bat II és a Rhinoceros II a Zoologisttól, valamint az Act a Der Dufttól. Nyugodtan nevezhetjük mindet megosztó parfümnek, a másik közös bennük pedig az alkotójuk, Prin Lomros.
 
 
A Thaiföld déli részéről származó úriembert már középiskolásként vonzotta a történetmesélés művészete, így az egyetemen filmszakos diplomát szerzett. Ezzel egyébként nincs egyedül a mai szakmájában, hiszen Daniel Pescio (Zoologist - Chameleon) és David-Lev Jipa-Slivinschi (Toskovat) is filmes tanulmányokat folytatott, illetve a mozi világában tevékenykedett, mielőtt parfümőrnek állt.
 
 
Prin Lomros a tanulmányai befejezése után több évig a film- és reklámiparban dolgozott, ahol a vizuális történetmesélés és a kreatív rendezés terén fejlesztette tudását. Ezt követően filmes oktató lett egy egyetemen, ahol hat évig tanított. Ebben az időszakban elmélyült egy másik gyermekkori szenvedélyében, az illatszerekben. 
 
A parfümőrré válása önképzéssel kezdődött. Időt szentelt az illatkompozíciók tanulmányozására, a különböző anyagok felfedezésére és az illatprofilok megértésére. Gyakorlati tapasztalatszerzés céljából a The Perfumer’s Worldhöz, Thaiföld egyik vezető illatszergyártó cégéhez szegődött, ahol az illatkeverés technikai vonatkozásait tanulta meg. Ez lehetővé tette számára, hogy finomítsa készségeit, és jobban bízzon kreatív képességeiben, ami végül arra késztette, hogy megalkossa saját illatait.
 
Elmerült az önálló tanulásban, az illatjegyek és az összetételek kutatásában. Amikor biztos volt a képességeiben, elindította első parfümmárkáját. Később már három saját márkával büszkélkedhetett (Pryn Parfum, Strangers Parfumerie, Parfum Prissana), amelyek mindegyike művészi látásmódja különböző aspektusait tükrözte.
 
 
Kézműves illatai 2017-ben és 2018-ban is elnyerték az Institute of Art and Olfaction nemzetközi parfümipari szervezet Art and Olfaction Awards díját. Márkanevét 2020-ban PRIN-re változtatta, de továbbra is ázsiai hagyományok, filmek és stílus ihlette illatokat készít.
 
Saját parfümházainak több mint száz illatot készített, valamint egyéb márkáknak is dolgozik, sokan azonban a Zoologist révén ismerik őt. Az állatok ihlette kanadai parfümház neki köszönheti a Slothot, a Bat és a Rhinoceros 2020-as, második kiadását, valamint a legújabb illatát, a King Cobrát, amely remélhetőleg a Cherry Gardenbe is mihamarabb megérkezik.
 
 
„Emlékszem, kaptam egy meglepetéscsomagot Prin Lomrostól. Nem tudom, honnan szerezte meg a címemet. Körülbelül tizenöt különböző parfüm prototípusát találtam benne, mindegyik egy állatot hivatott szimbolizálni. A legtöbbjükkel fején találta a szöget, lenyűgöztek. Nagyon szeretett volna parfümöt készíteni a Zoologistnak, ami rendkívül meghatott” – emlékezett vissza az együttműködésük kezdetére Victor Wong, a Zoologist tulajdonosa.
 
A páradús dzsungelt megidéző Sloth, a dohos barlangból előmerészkedő és túlérett gyümölcsöket lakmározó Bat II, valamint a rettenthetetlen Rhinoceros II után Prin Lomros elkészítette a King Cobrát, amelyre szintén sok mindent lehet mondani, de azt nem, hogy hétköznapi lenne.
 
 
A thaiföldi parfümőr nem szereti az édes illatokat, de az ars poeticájáról és művészi látásmódjáról bővebben is beszélt a Fragrance Journey-nek adott interjújában. Zárásul ebből szemezgettünk:
 
„Egy különálló thai parfümstílus meghatározása kihívást jelenthet. Jelenleg sok thai parfüm az európai stílusokból merít ihletet, mivel ez jobban igazodik a helyi fogyasztói igényekhez. Ha azonban behatárolnék egy lehetséges thai parfümstílust, az valószínűleg a trópusi virágok, gyógynövények és fák köré összpontosulna. Ezek az összetevők nosztalgikus emlékeket és kulturális utalásokat idéznek meg, amelyek gyakran kötődnek a népi hiedelmekhez, amelyekben bizonyos fehér virágok természetfeletti eseményt szimbolizálnak, vagy vallási jelentőséggel bírnak.
 
A niche illatok thai piaca még mindig a fejlődés szakaszában van. Sok fogyasztó inkább a tömegpiaci vagy európai stílusú parfümöket részesíti előnyben, ami kihívást jelent az avantgárd vagy egyedi kínálat bemutatásában. A parfümök művésziségét értékelő közönség viszonylag kicsi marad, ami korlátozhatja a piaci potenciált.
 
 
Célom, hogy a hagyományos európai stílusoktól valami eltérőt alkossak, de a legkelendőbb parfümjeim továbbra is szorosan kötődnek az európai esztétikához. Időbe telik, amíg a fogyasztók szélesítik a látóterüket, és szokatlanabb illatokat is magukévá tesznek. A niche illatok iránti világszerte növekvő érdeklődés azonban lehetőséget kínál azok számára, akik elkötelezettek az innovatív és művészi parfümök létrehozása iránt.
 
A globális parfümpiac egyik legjelentősebb kihívása egy olyan illat létrehozása, amely egyetemes visszhangot kelt. A különböző régiókban eltérő az életmód, az éghajlat és a kulturális háttér által befolyásolt ízlés, ami megnehezíti olyan illat kifejlesztését, amely mindenki számára vonzó. Ezenkívül a logisztika is kihívásokat jelent, különösen a különböző országok eltérő szabályozása és követelményei miatt. Ezek a tényezők bonyolulttá teszik az életet, különösen az olyan niche márkák számára, amelyek nyomot akarnak hagyni.
 
 
A munkarutinom meglehetősen jellemző az átlag parfümőrére. Általában korán kezdem a napomat, rohanok a stúdióba, és a nap folyamán különféle projektekben merülök el. A munkám gyakran illatkészítési, termékfejlesztési és adminisztrációs feladatokat foglal magában. Hazatérésem után tovább dolgozom a laptopomon.
 
Ha azonban hosszú szabadságot veszek ki, az egészségemet és a jólétemet helyezem előtérbe, és olyan tevékenységeket folytatok, amelyek inspirálnak.”
Tartalomhoz tartozó címkék: Der Duft Zoologist
blog comments powered by Disqus