– Szia, Noa! Kérlek, mondd el röviden, miért jöttél Magyarországra.
– Az Erasmus programmal kerültem ide, hogy egy másik országban végezzek szakmai gyakorlatot. Magyarországra azért jöttem, mert sok jót hallottam az országról és szerettem volna felfedezni Budapestet.
– Miért választottad a Cherry Gardent?
– Azért választottam a Cherry Gardent, mert tőletek kaptam a legkedvesebb választ az e-mailes megkeresésemre. Emellett esztétikailag a ti parfümériátok a legszebb, és nálatok vannak a legkeresettebb parfümházak.
– Jó döntés volt minket választani?
– Nem is remélhettem volna jobb gyakornoki helyet. Mindenki abszolút kedves és befogadó volt velem. Sokat tanultam, mind a parfümök világáról, mind a szakmai dolgokról.

– Mi tetszett a legjobban a nálunk töltött két és fél hónapban?
– Minden itt töltött pillanatot imádtam, és nem tudnék csak egyet kiválasztani. De amikor Barniboss (Barnabás – a szerk.) csukott szemmel kezd el koncentrálni egy illatra, be kell vallanom, nagyon vicces.
– És mi volt a legnagyobb nehézség?
– A legnagyobb kihívást itt a kommunikáció jelentette, mert az angoltudásom limitált, és nem tudtam spontán beszélni vagy világosan kifejezni magam.
– A francia parfümök nevének kiejtésével gyakran meggyűlik a bajunk. Egy 5-ös skálán hogyan értékelnéd a francia kiejtésünket?
– A francia akcentus szinte lehetetlen, ha nem vagy francia, ezért adnék egy 2-est vagy 3-ast. Persze ezt nem rossz értelemben mondom.

– Mit gondolsz a magyar nyelvről?
– Én személy szerint a magyar nyelvet nem találom túl kellemesnek, sem hallani, sem beszélni. Megpróbáltam néhány mondatot, de hamar feladtam. Bár a kedvességetek és a jószívűségetek mindenért kárpótolt.

– Sikerült azért megtanulnod néhány szót magyarul?
– Igen, megtanultam néhány alapszót, mint szia, köszönöm, k...a, b...d meg. De nem a nyelvtanulás volt a célom. Csak szórakozásból tanultam meg néhány szót.

– Nyilván szereted a parfümöket és otthonosan mozogsz a parfümök világában, de vajon a Cherry Gardenben található márkák közül mennyit ismertél, mielőtt megérkeztél?
– Mielőtt ide jöttem, nagyon jól ismertem az Atelier des Ors, a Les Bains Guerbois, az Affinessence, az État Libre d'Orange és a Francesca Bianchi házat. A többi brand nevének többségét is hallottam már, de nem igazán tudtam róluk semmit.
– Melyik márkánk tette rád a legjobb benyomást?
– Nagyon nehéz csak egyet választani. Sok olyan ház van, amelyet igazán nagyra értékelek, mint a Jousset, az Affinessence, a Zoologist, a The Unleashed Apothecary, a Binet-Papillon és a Le Persona. De ha csak egyet kellene választanom, valószínűleg az olasz Francesca Bianchi márkájára esne a választásom.
– Melyik a három kedvenc parfümöd a Cherry Gardenből?
– Ez is egy nagyon nehéz kérdés, mert nagyon sok illatot szeretek mindegyik házból. Ha csak hármat kellene választanom, azt hiszem, a The Code of Emotiont választanám Francesca Bianchitól, az Oud Vibrationt a Roos & Roostól és az Effluves de Jasmins et Magnoliát Daniel Pesciótól.
– Milyen különbségeket fedeztél fel a parfümhasználati szokásokban Franciaország és Magyarország között?
– Hogy őszinte legyek, nem igazán vettem észre, hogy a magyarok sok parfümöt használnának. Legtöbbször nem éreztem semmit. Míg az olyan városokban, mint Lyon vagy Párizs, gyakran kaptam fel a fejem parfümöt érezve az utcán vagy a metróban. De szerintem ez normális, hiszen a parfümöknek jelentős történelmi szerepük van Franciaország örökségében. Úgy gondolom, hogy Franciaországban sokaknak igényük van rá, hogy egy nagyon erős parfümöt birtokoljanak.
– Szerinted a franciák merészebbek és bevállalósabbak, ha parfümökről van szó?
– Szerintem a franciáknak gazdagabb parfümkultúrájuk van, mint bárki másnak a Földön, így logikusnak tűnik igennel válaszolni erre a kérdésre. A franciák nem félnek erőteljes, eredeti jegyeket tartalmazó parfümöket viselni. Természetesen ez egy általánosítás, nem mindenki ilyen. De akik legalább minimális szinten érdeklődnek a parfümök iránt, általában merészebbek és kalandvágyóbbak, mint a magyarok.

– Mik a terveid a jövőre nézve?
– A fő célom sikeresen elvégezni a nemzetközi üzleti iskolát, hogy aztán saját parfümériát nyithassak. És ki tudja, talán egy nap még saját parfümházat is alapítok…
– A Cherry Garden milyen jellemzőit és tulajdonságait vinnéd magaddal a saját üzletedbe?
– Én is inkább magam fújnám ki az illatokat a vásárlóknak, nagy hangsúlyt fektetnék az üzlet dekorációjára, exkluzív és nagyon keresett márkákat kínálnék, és természetesen olyan személyzetet alkalmaznék, akik nemcsak nagyon kedvesek, hanem magasan képzettek is.
– Köszönjük, Noa, sok sikert kívánunk! Ha Budapesten jársz, mindenképp nézz be hozzánk!
– Köszönök nektek mindent!
