Weboldalunk sütiket (cookie) használ működése folyamán, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek. A sütik használatát bármikor letilthatja! Bővebb információkat erről Adatkezelési tájékoztatónkban olvashat.

Elfogadom
Termékek Menü

Old money: régi pénz, új élmények a niche parfümök tükrében

Amennyiben érdekel a divat és folyamatosan keresed, vagy már meg is találtad a stílusod, akkor biztosan találkoztál az old money kifejezéssel. Amennyiben nem jött eddig veled szemben az „öreg pénz” öltözködési életstílus és kíváncsivá tettünk, akkor most felfedjük a titkot és a Cherry Garden niche parfümjeinek tükröződésében bemutatjuk számotokra.
 
“A stílus az egyetlen olyan igazi luxus, amit bárki megengedhet magának, függetlenül attól, hogy mennyi pénze van. Ez olyan dolog, ami velünk született, de tanulható, feltéve, ha megvan hozzá az emberben a kellő intelligencia” (Giorgio Armani)
 
 
 
Mit takar az old money kifejezés?
 
Olyan emberek öltözködési stílusára utal, akik jelentős, generációkon átívelő vagyont örököltek; példaként az arisztokrácia és a földesúri nemesség képviselői. Ellentétük a „new money”, az újgazdagok, a "self-made" milliárdosok, akik ELŐKELŐ ŐSÖK HÍJÁN a felső tízezer egy másik kasztjába tartoznak, mert nem származásukból adódóan tettek szert nagyobb vagyonra. Érdekes, hogy a két réteg között nemigen van átjárás.
 
 
Egy kis stílustörténet
 
A stílus kialakulásának gyökerei a 19. századból eredeztethető, az elit brit iskolák diákjai körében uralkodó divaton alapul. Ezen „kékvérű” fiatal diákok olyan formaruhákat viseltek, amelyeknek a célja az volt, hogy határozottan megkülönböztessék magukat a munkásosztálytól. Stílusuk hihetetlen gyorsasággal elterjedt az egész világon. Itt megemlíthetjük az amerikai elit egyetemek preppy (university-preparatory schools) divatstílusát, mellyel az 1950-es években a jó hírnevű iskolák diákjai akarták öltözködésükkel megkülönböztetni magukat másoktól. Természetesen a divatforradalom a lányiskolákba is eljutott, kényelmetlen ruháikat a fiúk öltözködésére hajazó kényelmes darabokra cserélték.
 
Nézzük, akkor mit takar ez az öltözködési stílus!
 
Egyértelműen a letisztult, minimalista elegancia kapja a főszerepet, nem fogsz találni márka logókat a ruhákon. Klasszikus és letisztult, egyszerű szabásvonalú, rendkívül magas minőségű anyagokból varrt ruhadarabok, melyeknek viselője úgy akar feltűnni, hogy nem akar feltűnni. A beavatottak stílusa, mely első látásra tükrözi, hogy minőségi darabot visel az illető – és nem azért, mert nagy betűkkel ráírták, hogy ez-egy-drága-márka. Harsány divatszíneket soha nem találunk, jellemzően a bézs, a fekete és a fehér tónusok uralkodnak az anyagokon. A szabásminták sohasem igazodnak a divattrendekhez, vagy szezonokhoz, hiszen szinte bármely évszakban jól kombinálható alapdarabok.
 
Az old money stílus tökéletesen leírja a kevesebb néha több elvét, mindezt kifinomult, elegáns stílusban.
 
Napjainkban az old money - kissé paradox, hogy éppen a stílusával ellentmondó módon - a reneszánszát éli. A TikTokon, az #oldmoneyaesthetic hashtag alatt már 4 milliárd felett van a megtekintések száma, a tiktokkerek ontják magukból videóikat arról, miként rakjunk össze egy old money szettet.
 
Yves Saint Laurent: „A divat múlandó, a stílus örök”.
 
 
Old money stílus a niche parfümöknél?
 
Amennyiben párhuzamokat keresünk az old money stílus és a niche parfümök között, elmondhatjuk hogy a niche parfümcégek jelentős része jellemzően limitált vevőkörrel rendelkezik. Nem a mennyiségi tömeggyártás a céljuk, hanem a művészi önmegvalósítás, innovatívak és progresszívek, az elsődleges szempont az alkotás szabadsága és a kreativitás. A niche parfümök többnyire elegáns üzletekben találhatók, melyek nem részei egy óriási üzletláncnak, ahol a képzett eladók személyes élményt nyújtanak a parfümkóstolás és a vásárlás során.
 
A niche házak kevesebb energiát fektetnek a reklámba, hagyják, hogy a termék beszéljen önmagáért, amit egyszerű és elegáns üvegekbe csomagolnak, hiszen a hangsúly elsősorban az összetevők minőségén van. Marketing helyett a minőségre helyezik a hangsúlyt, a parfümök gyakran klasszikus és időtlen illatúak, melyet hagyományosabb és a kifinomultabb stílust kedvelők értékelnek. A niche parfümök jellemzően nem tömeggyártásban készülnek, néha csupán alacsony, limitált példányszámban, melyeket olyan parfümőrök alkotnak, akik a kreativitást és a minőséget helyezik előtérbe.
Jó választás lehet azoknak, akik szeretnének kifinomultan kitűnni a tömegből.
 
Nézzünk néhány ilyen illatot a Cherry Garden kínálatából:
 
Az Atelier des Ors márka önmagában megtestesíti ezt a stílusirányzatot, a kézművesség magasztalása a magas minőségű igények kiszolgálása jellemzi. Kifinomult, csábító és érzéki parfümöket alkotnak. Minden alkotásuk a kézművességről és az illatszerek művészetéről szól.
 
 
Egy igazi klasszikus illat. Illatos szivarok cédrusfa dobozokból, a nemes whiskey aromája a tölgyfahordó fás jegyeivel párosítva. Lenyűgöző füstös dohányillat, az elit klubok hangulatában.
Illatjegyek: szerecsendió, fás jegyek, guajakfa, jávai vetiver, cédrus, dohányabszolút, tömjén, bársonyos gyanták.
 
 
A Rancé 1795 márka története igazi old money story, hiszen a Rancé család a 17. században vált híressé a francia arisztokráciának gyártott illatosított kesztyűiről. Később illatos esszenciák gyártásával kezdtek foglalkozni, és 1795-ben François Rancé megnyitotta a parfümök előállításával foglalkozó parfümériáját. A francia császári udvar hivatalos beszállítójaként, Napóleon személyes parfümőrévé kinevezett François Rancé forradalmasította az illatszerek művészetét az idők próbáját kiálló, pazar illatok életre keltésével. Megalkotta Napóleon számára a Le Vainqueurt, a Triomphe-ot és a L'Eau d'Austerlitzet. Joséphine Bonaparte tiszteletére pedig elkészítette a L'Impératrice-t, amelyet egy értékes sèvres-i porcelándobozban ajándékozott a császárnénak.
 
 
 
A Plume Impression Paris parfümház, Sabine és Gabriel közös ötletének megvalósulása és szerelmi története. Nincsenek korlátok, nincsenek határok, alkotásaik romantikus helyszíneket idéznek fel, és váratlan találkozásokat eredményezhetnek az illatok csodálatos világán keresztül.
 
 
Főszerepben a bőr és a vetiver. Fás és a füstös jegyek alkotják ezt a kifinomult, ínyenc remekművet. Gyönyörű bársonyos bőr illata a kemény füstös jegyekkel. Egy lóverseny közepén vagyunk. Zajos tömeg áll körben, lovak vágtatnak a ropogós füvön, elegáns, fehér ruhás hölgyek szurkolnak a csapatuknak. Igazi old money hangulat.
Illatjegyek: bergamott, guajak fa, pacsuli, borókabogyó, ámbra, bőr, vetiver.
 
 
A Parfums de Gabor luxusmárka mögött egyetlen parfümőr, a magyar származású Gábriel Gábor áll, aki több évtizede olthatatlan szenvedéllyel kötődik a parfümök világához.
 
 
Egy királyi esküvő valahol a Közel-Keleten. A luxusautók bőrös kárpitja és a Ramadán emblematikus gyümölcsös fúziója. Az elképesztő gazdagság és fényűzés elixírbe oltva. Az arab bazár fantasztikus bukéja. Egy luxus szálloda halljában a francia rum és a bőrös kanapé. A bőrös illat ötvözi a hagyományokat egy modern látásmóddal.
Illatjegyek: mogyoró, rum, whiskey, aszalt füge és datolya, új autó bőrülés, sáfrány, oud, szantálfa, tömjén.
 
 
Az Affinessence Paris egy 2013 óta működő francia parfümház. Alapítója Sophie Bruneau, aki kollekciójában a parfümipar alap illatjegyeit helyezi a középpontba. Minden darabja egy parfümőr művészetét és tehetségét mutatja be, kedvenc alapanyagainak felhasználásával. Fontos volt, hogy minden parfümőr teljes mértékben kiélhesse kreativitását, ezért mindannyian szabadon választhatták ki az őket megihlető alapanyagokat, amelyekkel dolgoztak, mindenféle anyagi megkötés nélkül.
 
 
Az indiai Keralából származó kurkumát elsőként az Affinessence használta parfümjében. A tejes illatjegy felerősíti az értékes kurkumagyökér aromáit, felrobbantva az Indiában évezredek óta fogyasztott, aranytejként is ismert „Turmeric Latte” finom fűszerességét. Ízletes luxus és fülledt érzékiség versenyez egymással ebben a merész illatú, addiktív csokorban.
 
 
 
Fordulj hozzánk bizalommal, várunk üzleteinkben, és egy illattanácsadás keretében segítünk megtalálni álmaid illatát, mert egy illat nélküli nap elvesztegetett nap!







 
blog comments powered by Disqus