Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Masque Milano Times Square I.IV Edp- Unisex

Ár:
14.900 Ft (11.732 Ft + ÁFA)
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Szállítási díj: 1.290 Ft
Elérhetőség: Raktáron
Fejillat: Mogyoró Akkord, Ajakfény Akkord
Szívillat: Osmanthus, Tubarózsa
Alapillat: Szantálfa, Guaiakfa, Styrax
Űrtartalom:
illatjegy: virágos, fás
Menny.:db

Leírás és Paraméterek

A Masque Opera első felvonásának negyedik jelenete a Big Apple-be vezet minket, egyenesen New York szívébe, a Times Square-re, annak bizarr illatait reprodukálva Bruno Jovanovic merész és dinamikus alkotásában.
A Times Square alkotói három fő elem köré építették kompozíciójukat, az utcai étkezdék karamelles pirított olajos magvakra emlékeztető illatára, a prostituáltak vulgárisan csillogó ajakfényére és rúzsára asszociáló illatokra, valamint a gumiabroncsok, motorolajok és kipufogógázok szagával jelzett utcai forgalom illatanyagaira.
A parfüm nőies oldalát bemutató buja kompozícióval indul New York-i sétánk, lédús eperízű rúzs, karamellizált mogyoró és tubarózsa akkordjával, melyhez rögvest csatlakozik az osmanthus érett sárgabarackra emlékeztető gyümölcsössége – az egésznek van egy nehezen meghatározható sima és harmonikus, viaszosan balzsamos krémessége.
Miközben a krémesen gyümölcsös hatás gyengülni kezd, előtérbe kerülnek az utcai forgalom illatai, egy füstösen fás, édesen gyantás, rendkívül kontrasztos kompozíció, melyben az osmanthus bőrösebb oldala érvényesül jobban, amit leszáradáskor a szantálfa megnyugtatóan poros illata csendesít el.
A Times Square valamennyi alkotóeleme tökéletesen illeszkedik egymáshoz, egy kompozíción belül olyan érzésünk lehet, mintha általa – egy kis időeltolódással – két egymástól eltérő parfümöt is élvezhettünk volna.
 
-------------------------------------------------
 
Head Notes: Hazelnut Accord, Glossy Lipstick Accord
Heart Notes: Osmanthus, Tuberose
Base Notes: Sandalwood, Gajacwood, Styrax
Act I Scene IV
New York stinks. It stinks of cheap harsh tobacco and dense exhaust gas. The traffic jam seems endless.And stinks of hot rubber and stale steam. People are weird. The fashionista lady with the glowing-green stilettos orders a huge pretzel. And stinks of lurid street-food of any sort. Cinnamon and fries. Mustard and caramel. The cherry of the whore's bloody-red lipstick melts with the strawberry of her chewing-gum. The side alleys are just garbage and urine. But find your way through the crowd of bachelorettes waiting for the male-strip show, and it will be a flood of tuberose and carnation. I feel like having a walk tonight. Go get my crab cakes and a burger. And breathe the city miasmas while reaching the place.
Oh I love this city. How do I love it.
Interpreted by BRUNO JOVANOVIC Perfumeur
The first impact with the Big Apple is unforgettable for Alessandro and Riccardo. In the complex – and, to some extent, bizarre – smellscape of Times Square, there are three elements, so far-away from one another, which explain the irresistible fascination of this city-in-the-city: street food, uniting businessman and tourists; the prostitute with her vulgar perfume and the glossy lipstick; smell of tyres and asphalt, engine oil and exhaust gas.
Alessandro and Riccardo love Manhattan and, even though Times Square has changed (today it is certainly safer than it used to be, but NewYorker friends refer to it as “Disneyland”), it still is an obliged stop in every business trip to New York.
The nose appointed to interpret Times Square is Bruno Jovanovic, a superstar perfumer. The idea of working with Bruno started long ago. You know, Bruno worked with Laudamiel at the development of Fierce when he was super-young (it was the year 2002, and he was barely 30). You might like it or not, but that fragrance left a mark on the fragrance industry – for good or for bad. The way A&F flooded their stores (and the Fifth avenue) with Fierce had become a case study in sensory (olfactory) marketing. Could we hope for a better nose, to develop a fragrance about the smellscape of Times Square?
There was no budget limit for the creation of Times Square (as for every other creation of Masque Milano line) and the whole staff at IFF has been incredibly supportive. One extremely interesting and enriching experience was the visit to the New Jersey facility and greenhouse, where IFF creates the “headspace” of flowers of the most exotic provenances, as well as other raw materials. Several headspaces have been specifically made to support the creation of this fragrance.
The decoration on the bottle is inspired by art deco patterns, and represents the all-parallel (but one, Broadway) Streets and Avenues of Manhattan.

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!